ADAC 2025-ös téli abroncsteszt: "nem ajánlott" majd' az egyharmada!
Az ADAC (és európai partnerei által) 2025-ös téli gumiabroncs-teszten 31 téli gumiabroncsot értékeltek a biztonság és a környezeti hatás szempontjából. Ebből a 31-ből 11 (!) kapott "nem ajánlott" minősítést - nem meglepő módon mind a legolcsóbb szegmensbe tartoztak - gyenge teljesítményük különösen nedves fékezéskor volt ijesztő.

A legjobban teljesítő abroncsok között volt a Goodyear UltraGrip Performance 3, a Michelin Pilot Alpin 5 és a Bridgestone Blizzak 6, amelyek a legmagasabb biztonsági és környezeti értékelést kapták.
A teszt legjobb és legrosszabb gumiabroncsai közötti különbségek különösen szembetűnőek, főleg nedves fékezés esetén. 80 km/h-s sebességről nedves úttesten végzett vészfékezés során a teszt legjobb gumiabroncsával, a Goodyear UltraGrip Performance 3-mal felszerelt jármű 31,7 méter után állt meg. Ugyanez a jármű, a legrosszabb gumiabronccsal, a Syron Everest 2-vel felszerelve, 47,1 métert tett meg, ami 15,4 méteres különbséget jelent - az autó sebessége ekkor még mindig meghaladta a 45 km/h-t.
A részletes teszt grafikonokkal ITT elérhető.
